14 marzo 2007

“ VÍDEO VIGILANCIA, .. però a qui vigilem ? “


Avui mateix s’ha fet públic el sistema de vídeo vigilància que s’instal·larà properament a diferents llocs de Sitges. Segons paraules del regidor Rafael Roig, aquesta és una iniciativa pionera a Catalunya; cinc urbaninatzions disposaran de tanca nocturna pels veïns i gradació de vídeo

La mala educació comença a casa, i el pitjor de tot, es quan es passeja pel carrer de la mà dels propis pares.

Aquesta tarda quan vaig intentar explicar a un parell de nenes pre – adolescents, que el fet d’anar picant els timbres de les cases ( una d’elles va patir fa poc temps un atracament amb violència) no es una manera sana de divertir-se pot portar problemes.

Les nenes em diuen que no van a escola (cap foto per part meva seguint la llei de protecció de menors ) i això em deixa astorat. M’aturo per intentar a xerrar amb elles.

Però ... alas ! de qualsevol reco pot sortir l’àngel salvador de la ignorància més llefiscosa.

Tot ignorant els fets, l’àngel salvador, m’ increpa, després m’amenaça i diu que em denunciarà a la Guardia Civil ( ja que assegura hi té contactes ).

Preguntant a dit individu si vol que jo vagi a casa seva a picar-li el timbre, i si pot ser, unes setmanes desprès que li hagin fumut una bona pallissa per atracar-lo, diu que no.

En que quedem ? Un servidor aguanta estoicament els insults.

Per part meva; por, cap ni una, i amb amenaces encara menys !, continuaré aguantant els insults de qui sigui, i faré el que dicta la meva consciència.

La realitat és la que és, agradi o no ! I fent meus els arguments d’un gran professional i professo de la Facultat; “ al carrer cap foto és té que pixel.lar, i menys si has estat amenaçat “.

© Prensa19 / Xavier Massip